4. Kolla! Här är mina fötter i ett par skor jag gillar.

imageMina Doc’s och jag. De förstnämnda pimpade med vinröda snören och snörade på det enda sätt man kan snöra ett par Doc’s.

En stor del av min personliga utrustning måste numera uppfylla kriterierna: snygga, bekväma, ändamålsenliga och så slitstarka att jag aldrig (läs: åtm inte på oerhört lång tid) behöver återuppleva köpprocessen.

Jag.avskyr.att.köpa.saker. Att behöva jämföra alternativ för att fatta köpbeslut är min sämsta gren. Och affärer. Min gud, så jag avskyr affärer. Det finns fullt med FOLK i dem. Massor av VAL att göra! Och klädaffärer, i synnerhet de för tjejer, möbleras med irriterande regelbundenhet om, så att man tvingas leta efter saker. Helvetet är en klädaffär med damkläder, I tell you.

Därför försöker jag se till att de saker jag köper håller i evighet amen och när de har gått sönder tillhör ett sådant märke att de går att shoppa igen. Som Doc’s.

 

Lämna en kommentar